2023. január 18., szerda

Belső találkozás

 

Belső találkozás

Írta: Királdi-Kovács István

 

Volt, hogy összecsaptak a hullámok felettem,

elhagyottan, kétségek között, térdre estem,

a felálláshoz minden reményt elvesztettem,

és jött egy érzés, hogy valaki fogja  a kezem.

 

A mélység, a zuhanás nem akart véget érni,

mikor mégis éreztem a testem égni,

puffanás és tört a csont, szakadt az ízület,

nem éreztem még ily szörnyű tüzet.

 

Akkor nem fájt semmi, csak égett a testem,

később derült ki, hogy az Ő kötényébe estem,

nem szakadt le belsőszervem, vérem sem folyt,

csak néhány csontom darabokban volt.

 

Hosszú volt az út, aminek végén felálltam,

mert erőt adott nekem, magamra találtam.

Mutatott még ezer csodát, felnyitotta szemem,

mit addig is tudtam, de természetesnek vettem.

 

Hallottad már Tavaszi éjben a rügyek pattogását,

az esőcseppek zuhanását, benne a tenger moraját,

a fákban folyó nedv keringését, a fa csúcsa felé.

Láttad már, ahogy kel a búza, amint a Nap húzza?

 

Hallottad-e mikor megszakad a töve,

mélyen a földfelé fordul aranysárga feje?

Voltál-e ott mikor az erdő vetkőzni kezd,

a surrogva hulló, koppanó levelek, az isteni csend.

 

Ott van mindenben, ami él és mozog,

fűben, fában, minden teremtményben az arcát látod,

feküdj a fűre, nézd a fák csúcsára, hunyd le szemed,

lazán figyelj, ott lesz, kiben nem hiszel, ott lesz Istened.

 

2023. 01. 13.

Tiszakécske

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése