2024. március 31., vasárnap

Rózsavíz nélkül

 

Rózsavíz nélkül 

Írta: Királdi-Kovács István

.

Keresem, keresem, de sehol nem lelem,

bárány járt itt s rengőkocsin elvitte az üvegem.

Abban volt a kölnim, illata finom és selymes,

de hiába a szép vers, lehet csengő is, és rímes,

kölni nélkül nincsen tojás, akár milyen hímes.

.

Ne maradjak szégyenben, az erdőn át jöttem,

ibolyát, és gyöngyvirágot, frissharmattal szedtem.

Apró, lila és fehér csokrokat kötöttem belőle,

őszintén remélem, nem szöksz meg előle.

Ez nem csípi a fejed, nem folyik a szemedbe,

itt van, tessék, beleteszem hófehér kis kezedbe.

.

E gesztusért nem várok semmit cserébe,

azért hoztam virágot, hogy az ünnepet tetézze.

Locsolkodni, tudod, már régóta nem járok,

Tiszteletből, barátságból jöttem el hozzátok,

Itatni, pálinkát kínálni, eszedbe se jusson,

vedd elő legszebb mosolyod, legyen az a jussom.

.

2024. 03. 31.

Tiszakécske.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése