2024. május 13., hétfő

Itthon vagyok

 

Itthon vagyok

Írta: Királdi-Kovács István

.

Lenn a mélyben-templomtoronyban kong az érc,

s itt fenn százszor veri vissza azt a bérc,

Visszhangja ormok között ütődik ide-oda,

a rengeteg erdő sűrűje sem nyeli el soha.

.

Ezüst szalag fut, nem tudni hová rohan,

sziklák peremén eltűnik, a mélybe zuhan,

ott párává zúzza magát, fölszáll az égre,

mint esőcsepp az erdőre visszahull egy része.

.

Az víz így forog dús lombok alatt és fölött,

épít és rombol  a kemény körülmények között,

Hiába kemény a szikla a víz egyre gyalulja,

letöri, görgeti kaviccsá, homokká morzsolja.

.

Számos helyen bolyongtam, nem hiába jártam,

sokat tanultam, hogy magam megtaláljam.

Magasan száll a lelkem, ott hol köröznek a sasok

megtaláltam a helyem, végre itthon vagyok.

.

2024. 05. 13.

Tiszakécske.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése