2020. november 2., hétfő

Tévelygés

 

Tévelygés

Írta: Kovács L István

 

Belegabalyodtam saját agytekervényeim útvesztőibe.

Fogalmam sincs, hol vagyok, mit akarok, és azt miért.

Lassan bogozom a szálakat, néha egész szépen jön,

míg egy újabb bog, vagy csomó hirtelen rám köszön.

 

Egy darabig tétovázom, késsel a kézben, hogy átvágom.

De mégsem, csak bogozom tovább, hátha megtalálom,

azt a pontot, hol megértem az embert, ki marcangol,

mindenben hibát talál, másokat meg-,le-, be- szól.

 

Én csak bukdácsolok az értelmetlen kuszaságon át,

oly kevés a megértő, a jó szó, az önzetlen barát.

Tegnap tisztelt, talán szeretett, legalább is így mondta,

ma sokakat hátba szúrt, mint ha nem lenne más gondja.

 

Belegabalyodtam, mint egy hálóba, mely nem enged el,

átvágni nem lehet, nem szabad, tele van emberekkel,

csak bogozni, türelmesen, féltőn, óvatos mozdulattal,

ezt adhatom, így tartozom nekik önmagammal.

 

2019. január 29.

Tiszakécske.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése