2022. május 16., hétfő

Értem a csendet

 

Értem a csendet

Írta: Királdi- Kovács István

 

Ha nincs kérdés, nincs felelet,

pedig innám szavait, akár

dorgálja, vagy áldja nevemet.

 

Kérdezek, a válasz kitér, terel,

nagyon keveset mond,

még kevesebb az, amire felel.

 

A kérdés az mindig érdekes,

azt jelenti, törődöm, érdekelsz,

és a válasz komolyan lényeges.

 

Én tudom, ott ül a szó ajkadon,

de ki értsen meg, ha nem felelsz,

és nekem fontos lenne hallanom.

 

A némaság lelki szomjúságot okoz,

úgy kínoz, mint sivatagi homok,

fojt ha tüdőben, vagy lélekben motoz.

 

Olykor a remete is szól, társalog,

fákkal, madarakkal, szellemekkel,

hát felelj egy szót, s én szárnyalok.

 

Értem a csendet megtanultam,

de, a csendnek is kell a szóköz,

ne görcsösen, hallgassunk ellazultan.

 

2022. 05. 16.

Tiszakécske.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése