2014. október 14., kedd

Csülkös bab

Csülkös bab
Írta: Kovács István
…csendben ülök a szobában,
írogatok, fejemből jönnek
bölcsnek vélt gondolatok
egy fura hang üti meg fülem,
pedig rajtam kívül,
nincs itthon senki sem.
mintha valaki fütyülne,
s időnként valami koppan.
hát kedvem szottyan,
néznék, már utána
ki fütyül, mi kopog,
mégis milyen zaj van
oda kinn a konyhában,
magamat kinevetem,
mert már elfeledtem,
hogy a csülköt főzni,
a tűzhelyre tettem.
 ebédem fő, fedője kopog
a fazékból gőz tör ki,
fütyülve, zihálva,
már nem fér ott magába,
a csülök félig főve,
a lángot lejjebb veszem,
a babot beleteszem,
és hagyom, fütyülni még,
a csülkös babom,
később behabarom,
ott van már az asztalon,
illata gőzölve száll,
és én elfogyasztom.
2014-10-15
Tiszakécske






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése