2014. november 2., vasárnap

Koldusok


Koldusok
Írta: Kovács István
Padon ült, őszhaját szakállával kócolja a szél,
Reszkető kezét némán nyújtja felém,
Nem szól, de a remény, csillog könnyes szemén,
Várja, hogy valamit majd adok,
De zsebeimben hiába kutatok,
Nincs, nálam semmi mit neki adhatok.
Szívemben már tátong a kétségbe esés,
De átfut rajtam egy kis remegés,
Hisz van karomban számtalan ölelés,
S van a számban kimondatlan szép szó.
Ez mind-mind neki adható.
S szégyenkezve, szemlesütve szólok:
Szegény vagyok, mint a templom egere,
De barátom gyere a keblemre,
Adok neked egy forró ölelést,
S kezedben megfogom a remegést.
Ódzkodna szegény!
Ne piszkos a ruhám.
Nem érdekel, mondom, de a szíved tiszta,
És már ott is van a karjaimba.
Könnyezünk, de összeér szívünk,
Összeforrtunk, együtt lüktetünk.
Remegő ajakkal mondom,
Látod barátom,
A szeretet a legnagyobb adomány a világon.
És leülök mellé a padra,
Mond el, hogy jutottál koldusbotra?
S Ő csak mondja, mesél nekem,
Közben azon töröm fejem,
Hogy holnap is itt a helyem,
Hisz koldus vagyok Én is,
A szeretet koldusa!
2014-11-02
Tiszakécske

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése