2016. február 16., kedd

Otthon



Otthon
Írta: Kovács L. István

Rég jártam otthon, már honvágy gyötör,
nem találok helyet, hol az élet tündököl.
Fehérre meszelt az én kedves otthonom,
hol anyám öle vár, és a szent nyugalom.
Rozzant a vén lépcső, zörög és nyikorog,
az ajtó is aggastyán, itt-ott már megkopott.
Ablakában, tudom, mindig nyílik virág,
és több ez énnekem, mint az egész világ.
Hamvas futórózsa, már a jöttömre várva,
magasra kúszik fel, a háztetőre hágva.
S érkezem, mert várnak...
Az ismert bejáraton úgy lépek be mindig,
ahogy néma templom óvó szentélyébe illik.
Anyám karja tárul, könnypatak szemében:
 Isten hozott fiam, hát, ezt is megértem!
S én, mint apró gyermek, pihenek ölében,
itthon vagyok anyám, immár hazatértem.

2016. február 16.
Tiszakécske

Art: Kasza Lászlóné Györgyi



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése