2021. február 23., kedd

Mint a malomban (próza)

 

Mint a malomban

Írta: Kovács L István

 

Vasárnap a piacon állok a sorban, és akaratlanul is hallom a két vehemensen beszélgető barátnő panaszáradatát. Szinte malomban éreztem magam, úgy darálták a mondókájukat, levegőt is alig vettek.

A.      Hát ez a nyár milyen hamar eltelt, és nem is volt olyan jó amilyennek terveztük.

B.      Ó, ne is mond a miénk sem, Ti hol nyaraltatok?

A.      Én Horvátban a tengernél. És Ti?

B.      Mi már többször voltunk külföldön, most a Hámori tóhoz mentünk, és az erdőt jártuk.

A.      És milyen volt? Hidegek voltak a hegyekben? Milyen az erdő? Láttatok vadakat?

B.      Tudod ott is melegek voltak, bár az erdő adott némi árnyékot, de mindig elfáradtam, olykor leültem egy fatuskóra, sokat gondolkodtunk, beszélgettünk a férjemmel. Próbáltuk volna kitisztítani a fejünket, de nem lehet, egyszerűen nem lehet. Mindig vagy a munkánál, vagy a családnál jutottunk ki. Ha egy percre elfeledtük volna őket, akkor azonnal megcsörrent a telefon. Semmi fontos, csak jól vagyunk e, jól érezzük e magunkat, hiányzunk az unokáknak, stb. Fáradtabban jöttem haza, mint ahogy elmentünk.

A.      Ne is mond. Pontosan így jártam én is, én egyedül vagyok, tudod, az a mocsok lelépett két éve, egy másik nővel. Ki mentem én is sétálni, de mindig fújt a szél, fájt tőle a fülem, nagyon érzékeny a huzatra, szélre. De olyan jó idő volt, és hogy néztem volna ki, fürdőruhában, kendővel a fejemen. De engem is a telefon mindig pont akkor zavart meg, mikor a legbékésebb, legnyugodtabb időszakomat próbáltam meg elérni. A gyerekek még csak meglettek volna nélkülem, ők csak két naponta hívtak, de a főnöknek mindig volt valami baja, amit nélkülem nem tudott elintézni. Titkárnői sors. Nem is tudom miért vittem magammal a telefont, pedig de, a fotók miatt. Rengeteget fotóztam, azonnal küldtem is az ismerősöknek. Na és most meg itt az iskola. Kész őrület, nem elég a munka még az unokáért is nekem kell menni, mert én időben végzek a munkával, de a gyerekek örökké túlóráznak. Nem is tudom, mi lenne velük nélkülem.

B.      Nekünk is van ilyen gondunk, de főleg a papának, Ő már nyugdíjas és szeret az unokáival foglalkozni, este mire haza érnek a fiamék, addigra haza is viszi őket. Kész a lecke, játszottak is, és bármit kérhetnek tőle. Bezzeg ha én mondok neki valamit, meg sem hallja…

 

Tessék, mit adhatok? Kérdezte barátságosan az árus.

Bevásároltam, amiért küldtek, már nem hallottam a hölgyeket, másra figyeltem. De így jár, akinek nem jó a fényképezőgép, illetve, okos telefon kell, hogy elérhető legyen, és azonnal megtudja osztani a hálón, mert aki nincs ott, azt már lehet, hogy el is temették, de legalább is leírták.

 

2019. 09. 15.

Tiszakécske

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése