2017. november 18., szombat

Uraim, bocsánat



Uraim, bocsánat
Írta: Kovács L István

Bocsánatot kell kérnem,
mert sáros lábbal léptem
át, klubotok küszöbét.
Hogy gondolatimban nincs szellem,
csak akadozik a nyelvem,
és a betűim is kuszák.
Hogy még nem gyújtottam tüzet,
mi forradalomhoz vezet,
és nem mentem még elől.
Pedig meg mondta Váci Mihály:
„az úton menni kell!
Egyedül is! Elsőnek,
elől indulni el!”
Baranyi Feri bácsi,
nem a félelem tart vissza,
emlékszem ma is, volt idő, hogy
 „Botond-erővel vertük a kaput,
értelme nem volt előttünk retesznek”
Fiatalon követeltük a helyünket,
nem akartuk lehajtani a fejünket…

…íme, ujjrend épül fejünk felett,
kard a láncnál hiába fényesebb,
kardunk már nincs, csak toll pörög.
A távolból, mint ha azt hallanám,
hogy újra nyílnak a börtönök.

Bocsánatot kell kérnem,
az intelmet már értem,
bár lehet, hogy egy kicsit késtem.

2017. november 18.
Tiszakécske

(Az idézetek: Váci Mihály: Még nem elég,
Baranyi Ferenc: Útravaló, versekből való)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése