2018. december 23., vasárnap

Est-hajnali dal


Est-hajnali dal
Írta: Kovács L István

Violinkulcs, kotta, kettős kereszt,
szünetjelben is zene, el nem ereszt.
Dúdolom csendben, csak én halljam,
mennyi érzelem, szenvedély e dalban.

Dúdolom: „Ez az év is úgy tűnik el,
Kérdezem, de mégse felel”
Kinn hó hull, csend száll a tájra,
benn duruzsol valamit a kályha.

A szememben hópehely olvad,
violin, kereszt, kotta egy vonallá sorvad.
A fátyol alól lopott kép tűnik föl előttem,
hol kitárt karral állsz s én oda repültem.

Akkor nyár volt, most szépen hull a hó,
hideg van, mögötted befagyott a tó.
Táncolunk, két kamasz, mezítláb a havon,
öleljük, szeretjük egymást nagyon.

Lassan virrad, fotelban ébredek,
a hajnal elteteti velem a képeket.
De, a dal itt marad nekem, velem,
dúdolom folyvást, szüntelen:

„Ez az év is úgy tűnik el,”

2018. december 24.
Tiszakécske

Idézet: Dés László Vigyázz rám
című dalából

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése