2021. május 27., csütörtök

Utolsó whisky

 

Utolsó whisky

Írta: Kovács L István

 

Jó estét főúr! Hozz egy whiskyt, egy duplát nekem,

tedd ide a zongorára, ahogy régen, majd elveszem,

csak játszom egy futamot abból a régi dalból, hogy

„Állok a neonlámpa alatt egy egész élet emlékeivel…”

 

Majd egy osztásig felteszem az életem a pókerasztalon,

hátha csalás nélkül nyerek még egy szivarnyi időt,

vagy megjátszom a legnagyobb fekete számot a ruletten,

megint nyertem, ezt nem lehet ki bírni józanon.

 

Még egy whiskyt kérek csapos, ismét dupla legyen,

most odaülök és dobra verem hitvány életem…

-Szépen kérlek, ne bomolj, téged már rég elfeledtek,

más világ van, mást akarnak már az emberek.

 

A bárban halk, rekedt hangon szaxofon fecseg,

az én  nótám nem is kell már soha senkinek.

Szivar füstje leng, köröttem én csak bámulok,

sápadt lámpák fénye alatt egy követ rugdosok.

 

A főúr néz utánam, tekintete hosszan elkísér,

ő belül érzi, én már tudom, hogy nem lát többet,

visszanézek, intek neki, értem ne ejts könnyet,

tölt egy kortyot, rám emeli, az élet ennyit ér.

 

2020. 12. 06.

Tiszakécske.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése