2018. február 24., szombat

Kiállításon I. fejezet.



Kiállításon    I. fejezet.
Írta: Kovács L István

Szeréna! Tudod, hogy szép vagy. Mióta nem láttalak csak szépültél.
-Te most bókolsz, vagy udvarolni akarsz Wasady? Mindenesetre jól esik, köszönöm.
Nem, nem akarok udvarolni, ez csupán ténymegállapítás.
Szépek a képeid, tudod? Remek festő vagy és van ízlésed, formai érzéked.
-Köszönöm! Mi van veled, nagyon kimért vagy?
Nem, semmi, csak kiállításra jöttem, ismerlek, érdekel a munkásságod, szoktam rólad olvasni itt-ott.
Hoztam neked egy csokor virágot is. Tessék!
-Köszönöm, jól esik a figyelmességed.
Nem csak figyelmesség, úgy érzem, ennyit feltétlenül megérdemelsz.
Nagyon szép ez a kép! A kis erdészházra emlékeztet, nem adod el?
-Ne haragudj ezt nem.  Ez tényleg a kis erdészház és pont az emlékek miatt készült a szobám falára lesz kitéve. De ha másikat választasz, kiállítás után a címedre kézbesíttetem.
Köszönöm nem kérek másikat.
-Mi lenne, ha együtt ebédelnénk? Talán beszélgethetnénk egy kicsit.
Nem tudok, ne haragudj, üzleti ügyben jöttem, mennem kell az ügyfelemhez, van egy kis időm, ezért jöttem korábban, hogy meg tudjam nézni a kiállításodat! Nem tudom, mikor végzek, de este, ha gondolod, vagy szükségét érzed, megihatunk egy koktélt. Itt szállok meg a panzióban, reggel indulok tovább másik munkát megnézni.
-Vasárnap is dolgozol? Mivel foglalkozol?
Belsőépítészet, bútorok, lépcsők, korlátok, kerítések, kapuk, fémből, fából.
-Úgy emlékszem lakatosnak tanultál.
Igen, de elvégeztem a főiskolát és most vállalkozásom van, lakatos és asztalos műhellyel. Munkám is van bőven.
-Nem tudtam róla, nagyon eltűntél.
Én?
Nem, csak elvittek katonának, Te meg leléptél külföldre, de látom, tudom, hogy sikeres festő lettél. Gratulálok.
Miért jöttél haza, hisz kinn családod van.
-Nincs, csak volt, elváltunk, a gyerekek pedig már önállóak és mind a kettő nagyon messze él. A földgömb két végén, Kanadában az idősebb, Ausztráliában a kisebbik lányom. Azon gondolkodom, végleg haza jövök.
A Te dolgod, látod, tapasztalod milyen az itthoni helyzet, itt nem lesz akkora kereslet a képeidre.
Nincs akkora jövedelme az embereknek, az újgazdagok meg, nagyon keveset vásárolnak, inkább látványos, rongyrázós dolgokra költenek, luxusautó, palotaszerű, de ízléstelenül berendezett lakásokra, medencére.
-Rólad nem is beszéltünk még, mesélj, van családod, hol éltek? Jól áll az a vékonyka szakáll, szépen keretezi az arcodat.
Én nem vagyok egy érdekes figura, nem sokat változtam, ajtóim még mindig zárva, kevesen léphetnek be rajta, csak a nagyon szükséges dolgokat adom ki magamról, családomról meg senkinek nem beszélek, az tabu.
-Nekem sem mondasz semmit?
Nem! Neked főleg nem!
-Miért? Ha kérdezhetem.
Szó nélkül elmentél, jelet sem hagytál, és nem tudom az évek alatt hová jutottál. Most látni akartalak, mert sokat olvastam rólad, műveidről, de ennyi.
-Elszomorítasz, pedig örülök neked.
Bocsánat most mennem kell, ha tovább akarod folytatni a beszélgetést este hat órától a panzióban leszek. Ha nem találkoznánk mégsem, örülök, hogy láttalak, további sikereket kívánok, és még egyszer, szívből gratulálok. Szervusz!
-Szervusz!

….Délután négy óra.
Portás, kérem a számlát, kijelentkeznék, és kérem ezt a borítékot, ha keres, a rajta szereplő név tulajdonosa legyen szíves oda adni neki. Köszönöm szépen!
Viszont látásra!
…….
-Jó estét,  Wasady urat keresem.
Jó estét hölgyem, Wasady úr kijelentkezett és elment.
-Elment? Hm, milyen lovagias.
Ezt a levelet hagyta önnek.
-Köszönöm!
„Szeréna!
Ne haragudj, semmi szükség rá, hogy sebeket szaggassunk föl. Jó volt látni. Élj boldogul.    
Wasady „


2018. február 24.
Tiszakécske.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése