2018. február 13., kedd

Névadó



Névadó
Írta: Kovács L István

Műteremben születtem,
szép, tavaszi színekben.
Mikor mindenki látott,
magának egy tavaszi álmot.
Virágillatos rétet, friss levegőt,
csicsergő madarat, égen lebegőt.
Kopasz ágra duzzadó bimbót,
serdülő lányka, bókoló szép szót.

Műteremben születtem,
keresztnevem még nincs,
pedig az lenne számomra kincs.
Anyámtól, ki képre alkotott,
rám szép vezetéknevet hagyott.
Így lettem én Dugas,
de a keresztnév helye lyukas.
Jó emberek sokan tippelnek,
gyűlnek a szebbnél szebb nevek.

De, még nem tudni, mi is leszek.
Kereszt anyám lesz, vagy keresztapám,
majd kiderül, holnap talán.
A választék nagy, sok a javaslat,
Hortenzia, Valentina, Virág,
nincs új a Nap alatt, egysíkú a világ.
Ahogy kimondom, elképzelem magamra,
hogy úgy hívnak, Dugas Fruzsanna.

De, ha más lesz azt sem bánom,
csak legyen név a bizonyítványon,
hogy én, ki vagyok, honnan származom,
és nem csak úgy, névtelenül lógok a falon.

2018. február 13.
Tiszakécske

 Kép: Dugas Erika 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése