2015. október 29., csütörtök

Gyermekláncfű (pitypang)



Gyermekláncfű, (pitypang)
Írta: Kovács L. István

A nyár bolondja voltam,
kora tavasz óta sárgán virágoztam,
nem vagyok nagyigényű,
bárhol megnövök,
erdőn, mezőn, árokparton,
ha jössz, szembejövök.
Virágom a napkeltével nyílott,
estig élveztem a sugarát,
sugarának minden aranyát,
amerre járt fejem arra hajlott,
a gyógyhatásom igen nagyra tartott.
Aki szeret jóízűen meg is ehet,
salátába tedd bele a levelem,  
megőrölve kávénak a gyökerem,
és ezer bajra jó vagyok,
hogyha fekszel betegen.
Virágomból koszorút is fontak,
fejdíszéül, néhány „királykisasszonynak”.
Nyárvégére fehér bóbitát nevelek,
nevetve fújják szét a gyerekek,
apró magvaim vitorlázva szállnak, mint a hópihék,
így terjedek a világban szerteszét.

2015-10-30
Tiszakécske.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése