2016. március 13., vasárnap

Levél a távolba



Levél a távolba
Írta: Kovács L. István

Egykedvűen ülök a szobában, kissé lehangolva,
kinn szél ráz mindent,  s a redőnyt zörgeti ablakomon,
mint, aki be szeretne jönni, vagy figyelmet elterelni rólad.
A monitor villog előttem, képeket vált, ki mit és kinek ír,
nem hatnak rám a villanások, velem ma semmi sem bír.
Túl a falon, másik szobában, tán tévé zajong monotonon,
de, mit sem számít, hangja hiába kopog az agyamon.
Az ablakon túl, aranyvesszőre telepedve hintázik a szél,
kutya, kutyát kerget, s egy gyermek görkorcsolyán fél,
nagyobb testvér tanítja, s ő gurul, bizonytalan lábon.
Máskor, csak mosolygok rajtuk, de ma, csak látom,
hogy köröttem mindenki él, de mégsem fogom föl,
tavaszi a hangulat, új élet sarjad, és mozog a föld.
Vajon milyen idő járja arra, tudsz e sétára menni,
szemed a víztükrén meg tud e pihenni?
Hintázik e képzeleted, lágyan ringó fodros habon,
siklasz e közöttük álmaidban, egy könnyű csónakon.
Vajon elég melegen öltöztél, hogy a szél, ne járjon át?
Aggódnom felesleges, nem vagy már gyerek,
de én azért vagyok, hogy féltselek, hogy  aggódó legyek.
Tudom, hogy butaság, szobádba benézek mégis,
változatlan minden, kicsit megnyugszom én is.
Hiába a tudat, hogy nem történhet semmi,
a szívnek nincs esze, az észnek nincs szíve, mit lehet itt tenni?
Kérlek, óvatos legyél vigyázz nagyon magadra,
én is vigyázok rád,  itt ringatlak ölelő karomban.

2016. március 13.
Tiszakécske

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése