2014. augusztus 14., csütörtök

Utazás hazafelé



Utazás hazafelé
Írta: Kovács István
Korán keltem, indulnom kell!
Felbőg a motor, indulás,
Hintómmal hetvenhét ló patája dübörögve vágtat,
S mellettem elrohanni látom a tájat.
Mintha madár suhanna,
Falja alattam az utat,
S kilométeróra már százhúszat mutat.
Itt-ott aranylón hullámzó gabonatenger,
Másutt felperzselt legelő,
Hol a jószág étket nem lel,
S száguldok a célom felé,
Régen látott barátok közé.
A távolban kéklőhegyeket látok,
Fölöttük felhőként lebeg a pára,
Áttetsző leplet téve,
Az aranyló nap korongjára.
Elhagyva a síkot, hegyek alá érek,
Itt fogadnak,
Szebbnél szebb gyönyörűségek.
Térdig érő fűszálakon harmatcsepp gyöngyök,
Fák hegyéről lemosolygó napsugárban,
Ragyognak, mint szivárványszínű gömbök.
A harmatos fűben őzek reggeliznek,
Fejüket emelve körbe-körbe néznek.
Ügyet sem vetek rája,
Bevetem magam az erdei világba.
Lombsátor alkotta alagútban kanyarog az utam,
Hazafelé tartok, jól érzem magam.
Sétára fogom a vágtát,
Élvezem a táj adta látványt.
A völgyet mely a hegy ölén pihen,
S a hegyet mely anyaként öleli a völgyet.
A hegyről kis patak megy rohanva,
S mint anya gyermekét a völgyet hűs vizével itatja.
És az illat, az erdő, a tiszta levegő illata,
Mélyet szívok belőle, s tovább megyek haza!
S a hegyi utakon kanyarogva,
Lassan megérkezem szülőfalumba.
Végig járom az utcákat,
Hol régen koppantak lépteim,
Ismerősek a házak, elevenek emlékképeim.
Megállok az iskola előtt, messzire látok, (a távolság harminchat év)
A rétet, hol fociztak a srácok,
A hegyeket,
Az erdőt hová gombászni jártunk,
Vagy a lányokkal kirándultunk.
Itthon vagyok!
A szemembe könny szökött,
A szívem haza költözött.
Mert a világot bárhol járom,
Ide mindig visszavágyom.
A világnak nincs szebb tája,
Mint az én Királdom
Hol fenyvesek és tölgyek,
Ölükben ringatják a völgyet.
Én itt vagyok otthon,
Itt van az én világom!
Kicsiny falumban, Királdon!

2014-06-21
Királd

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése