2014. augusztus 14., csütörtök

Valaha sas voltam



Valaha sas voltam
Írta: Kovács István
Valaha égen szárnyaló sas voltam.
Testemmel, lelkemmel szabadon szárnyaltam.
Mint szabadság vándora,
Uraltam eget, s földet,
Átrepültem hegyet, s völgyet.
Sziklás hegyekben volt az otthonom.
De most?
Most sehová sem tartozom.
Kőbe zárták testemet,
Béklyók tartják lelkemet.
Szegett szárnyam mozdulatlan.
Szabadság vágyam olthatatlan.
Mégis szimbólum lettem,
Egy kőbe zárt jel.
Szabadságom így veszítve el!

Hát Ti is jól vigyázzatok!
Köztetek jár a zsarnok,
Várva, hogy eltörhesse szárnyatok.
Hogy lelketekre béklyót tegyen,
És akaratotok ellene sose legyen.
S ha már megtörte a lelkeket,
Kőbe zárta a testeket.
Majd szimbólumként,
Az Ő dicsőségét zengitek.
Akkor hiába a tengernyi nép,
A zsarnoké lesz e kétes dicsőség.

2014-02-13
Tiszakécske

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése